Honda Crosstour Forums banner

Staat het gasklephuis standaard gedeeltelijk open?

8K views 8 replies 4 participants last post by  toddphilip79  
#1 ·
Bij het schoonmaken van het gasklephuis merkte ik dat de positie waarnaar het vastklikt niet gesloten is. Ik kan het gemakkelijk genoeg dichtduwen, maar wanneer het wordt losgelaten, klikt het iets open. Is dit normaal en te verwachten? Of heb ik een nieuwe nodig?

#2 ·
HĂ© Skylize,
Allereerst weet ik niet waar ik het over heb. Ik ben geen automonteur. Ik durf er ook op te wedden dat wat ik ga zeggen ONJUIST is en waarschijnlijk door elektronica wordt afgehandeld.
Dus ik zal mijn opmerking in vraagvorm stellen. Hier gaat het…
Zou het een preset kunnen zijn voor de stationairstand?
OK, jullie kunnen nu allemaal stoppen met lachen.
Skylize, hopelijk zal iemand ons beiden verlichten met het juiste antwoord.

#3 ·
Zou het een voorinstelling voor de stationaire positie kunnen zijn?
Ja. Toen ik suggereerde dat het "normaal en verwacht" zou kunnen zijn, verwees ik naar de mogelijkheid dat het een mechanische "voorinstelling" zou kunnen zijn.

Lijkt redelijk om een standaard licht geopende gasklepstand te hebben die niet afhankelijk is van input van de computer om een initiële stationairloop te krijgen. Wil er alleen zeker van zijn dat het daadwerkelijk zo hoort te zijn, en niet de veer die niet sluit.

#4 ·
Misschien ook relevant? Dat (zowel voor als na het schoonmaken in het gasklephuis, en ongeacht een reset van de ECU of de tijd om opnieuw te leren) de auto altijd rond de 12k-13k rpm stationair draait na een koude start, maar daalt tot 1k na het opwarmen. (Trek 50-100 rpm daarvan af als de airco uit staat.)

#5 ·
Misschien ook relevant? dat (zowel voor als na het schoonmaken in het gasklephuis, en ongeacht een reset van de ECU of de tijd om opnieuw te leren) de auto altijd rond de 12k-13k rpm stationair draait na een koude start, maar daalt tot 1k na het opwarmen. (Trek 50-100 rpm daarvan af als de airco uit staat.)
ik hoop dat je daar 1.2-1.3k rpm bedoelt

Ja. Toen ik suggereerde dat het "normaal en verwacht" zou kunnen zijn, verwees ik naar de mogelijkheid dat het een mechanische "voorinstelling" kan zijn.

Lijkt redelijk om een standaard licht geopende gasklepstand te hebben die niet afhankelijk is van input van de computer om een initiële stationairloop te krijgen. Wil er gewoon zeker van zijn dat het daadwerkelijk zo hoort te zijn, en niet de veer die niet sluit.
Elektronische gaskleppen worden bestuurd met tandwielen, niet met terugveerveren.

De gasklep moet zo lichtjes open staan, tenminste, zo ziet het er op vrijwel elke foto van een elektronische gasklep uit. Het zou stationair kunnen regelen, ik weet het niet, maar mijn 2007 Yamaha Wolverine 450 heeft een stelschroef om de minimale hoeveelheid te regelen dat de gasklep openstaat voor stationair draaien, dus het is waarschijnlijk vrij vergelijkbaar.